Public Poem - B.K.W. Gallery
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Public Poem

Date
Category
Exhibitions

Public Poem by Alain Arias-Misson

 

March 28th 2014 – April 16th 2014

 

Alain Arias-Misson was born in Belgium and grew up in the U.S.A.; he took part briefly in the Belgian avant-garde of the sixties (Phantômas and L’VIImagazines in Brussels, De Tafelronde in Antwerp, and many exhibitions). Since then he has worked and shown in Spain, Italy, Germany, France, the Netherlands, Japan and the United States as one of the leading innovators of the experimental poetry movement . After several hundred exhibitions worldwide, he has returned to Brussels, his native town, to show work of various periods at B.K.W.. His Object-Poems in plexiglas from the seventies are being shown for the first time, since they have only recently been recovered more than thirty years since his separation from his first wife, after the first Object-Poem was sold to the State Museum of Amsterdam in 1971.

 

Arias-Misson will enact a Public Poem in front of the Gallery at the Opening, a sort of street performance that he invented in Brussels in 1967 and that he has staged ever since for museums, galleries and festivals in Paris (Pompidou), Madrid, Bonn (the Beethoven Bicentennial), Berlin and Hamburg (the “Literaturhaus”), Pamplona (the “Encounters” festival), Rome (the Vatican), New York, Los Angeles (the Pratt Institute), Nice, Marseille, and most recently as guest artist at the Museum of Contemporary Art of Antwerp (MuKHA) in 2013, with the Public Linguistic Poem , a provocative work which made the headlines in Flemish newspapers and television.

 

Alain Arias-Misson, né en Belgique et élevé aux Etats-Unis, a participé brièvement à l’avant-garde belge des années ’60 (les revues de Phantômas et L’VII à Bruxelles, De Tafelronde d’Anvers, et de nombreuses expositions). Depuis lors il a travaillé et exposé en Espagne, en Italie, aux Pays-Bas, en Allemagne, en France, au Japon et aux Etats-Unis, en tant qu’un des chefs de file de la poésie graphique/expérimentale. Après des centaines d’expositions, il retourne maintenant à Bruxelles, sa ville natale, pour montrer des œuvres de différentes époques. Ses Poèmes-Objet en plexiglas des années ‘70 n’ont jamais été exposés jusqu’à ce jour, ayant été récupérés trente ans après sa séparation de sa première femme—après la vente du premier Poème-Object en ’71 au Stedelijk Museum d’Amsterdam. Son œuvre est représentée en de nombreux musées.

 

Pour le vernissage, devant la galerie, Arias-Misson mettra en scène un Poème Public, sorte de performance de rue qu’il créa à Bruxelles en 1967, et qu’il a réalisé pour des musées, des galeries et des festivals, à Paris (Pompidou), Berlin (Literaturhaus), Bonn (le Bicentenaire de Beethoven), Hambourg (Literaturhaus), Madrid, Pamplona (Festival “Encuentros”), Rome, (le Vatican), New York, Los Angeles (Pratt Institute), Nice, Marseille—et tout dernièrement en 2013 à Anvers, invité par le Musée d’Art Contemporain d’Anvers (MuKHA), le Public Linguistic Poem, une performance provocatrice sur le conflit culturel, qui a défrayé la presse et la télévision flamandes.